Champagne, bieten, graan en koolzaad - Reisverslag uit Provins, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu Champagne, bieten, graan en koolzaad - Reisverslag uit Provins, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

Champagne, bieten, graan en koolzaad

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

24 Mei 2014 | Frankrijk, Provins

Zaterdag 24 mei 7e fietsdag
Vandaag zijn we vroeg vertrokken na de bij de bakker op vuur gebakken fourage gehaald te hebben. Was om te smullen. Gistermiddag hebben we nog even het dorp verkend. Was echt een dorp met enkele grote Champagneboeren of moeten we ze-heren noemen omdat het om champagne gaat? Ons hotel had een piscine. Maar de afmetingen waren van dien aard dat als je erin zou gaan liggen en af zou zetten je gelijk een gat in de rand zou butsen. Er was wel een voortreffelijk restaurant. Wat we gegeten hebben, voor een schappelijk prijsje, vertellen we thuis wel. En route naar Provins. Het champagne gebied laten we achter ons. We fietsen met een straffe zuiden wind op kop naar Provins. 77 km. Door weidse gebieden met graan, bieten en koolzaad ( is al uitgebloeid). Ook even gestopt bij een monument dat is opgericht voor de strijd rond de Marne 14-18. De route is verre van vlak, maar we beginnen er aan te wennen. Ook nog ruim 5 km onverharde weg door een fôret, waar borden stonden als je door het gebied reisde er een boete van € 135,-- stond te wachten. Dit was voor ons een uitdaging. Zeer slechte weg maar een prachtige omgeving waar we nog reeën zagen en hazen.
Rond 15.00 u waren we in Provins om bij de Super Marche groots inkopen te doen. Vanavond geen diner in het hotel. We moeten op pad voor de avondhap. Misschien wel weer een kaasplankje als toetje. Al enkele keren geprobeerd. Voortreffelijk.
Speciaal bericht voor Tygo:
Hoi Tygo, leuk dat je gereageerd hebt. Met onze kont gaat het goed. Vandaag wel enkele keren aan de 11 stedentocht gedacht door de stevige wind en de snotterbellen die alle kanten uitwaaien. Verder gaat het allemaal goed en is fietsen voor ons geen straf. De groeten aan allen in Mares. Morgen gaan we naar Sens.

• 24 Mei 2014 - 19:31

Tygo:

Hoi opa en oma,

Bedankt voor jullie berichtje :)) erg leuk.

Met mij gaat het ook goed, maar ik mis Quint nou toch wel een beetje, maar morgen komt hij gelukkig weer terug.

Dikke knuffel groetjes tygo

• 25 Mei 2014 - 21:08

Geert En Rianne:

Hoi Niek en Lenie,

Ben er even voor gaan zitten om je reisverslag te lezen. Geweldig hoor. We hebben er ook de nodige kilometers op zitten, maar niet op de pedalen. Gelukkig zit jullie het weer tot nog toe mee, wat het fietsen natuurlijk aangenamer maakt en zeker als je nog een fles champagne in je fietstas hebt! Niek kun je Lenie wel bijbenen of is dat nog steeds een eitje voor je. Niek en Lenie we wensen jullie nog veel fietsplezier en kijken uit naar je volgende berichtje.

liefs Geert en Rianne

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014