Highway a Lourdes - Reisverslag uit Orléans, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu Highway a Lourdes - Reisverslag uit Orléans, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

Highway a Lourdes

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

27 Mei 2014 | Frankrijk, Orléans

Dinsdag 27 mei 10e fietsdag
Vanmorgen onze Michelin ster in Montargis verlaten. Goede service vriendelijk personeel maar Internet om op te schieten. Maar alles gaat voorbij net als het weer. Het is zwaar bewolkt maar droog. Nu ik dit schrijf kan ik achteraf melden dat we vandaag geen 20 km asfalt gehad hebben alleen maar jaagpad langs het kanaal aan Orleans. Door de regen vaak modderig. De fietsen zien er niet uit. Niet meer dan een verharde slijtplek door het gras. Zie foto’s. Langs het jaagpad is er weinig te jagen. We komen enkel af en toe een stille visser tegen, reigers eenden, verder geen mens. Stilte!!!! Er wordt niet meer gevaren door het kanaal. Alle sluizen buiten gebruik. Verder zijn we nog een natuurgebied doorgestoken. Meer dan 15 km door het Foret Domaniale d’Orleans. Een 5 m. brede rechte onverharde weg. Vol met gaten en plassen zoals wij ze in eerdere fietstochten nog niet meegemaakt hebben. Ook hier is het stil voor een eenzame fietser waar de vogels er volop op los fluiten en je het gevoel krijgt met z’n tweeën alleen op de wereld te zijn. Als je hier pech krijgt komt zeker de Wegenwacht niet. Dan is het tippelen. Maar wel geweldig om mee te maken. We houden elkaar goed bezig. Rond 16.00 u, hebben we de 80 km erop zitten en landen we in het centrum van Orleans. Een fantastische stad. Jammer dat we wat weinig tijd hebben. Want net voor ons hotel de L’Abeille, in het centrum Orleans, LEKKE ACHTERBAND. Kl………. Heb voor alle zekerheid toen ook maar even de voor- en achterband gewisseld.
We hebben kamer 110 maar je hebt bijna een Tom Tom nodig om de kamer te vinden. Zeer fraai oud gebouw. Voor we op de 1e etage naar onze kamer kunnen moeten we door 5 deuren. Daarna snel even door het centrum foto’s maken en naar de imposante kathedraal. Wat een bouwwerk! Eten en terug naar het hotel. Morgen verder langs de Loire. We zijn nu over de helft. Voor Geert km.stand 792 km.

• 27 Mei 2014 - 23:27

Rianne En Geert:

Wat een afstand!!! Al op 8 Km na 800 Km. En dan nog gedeeltelijk modderpaden ook. En tja die lekke banden komen dan wel met die afstanden en paden. Je blijft leuk schrijven Niek. Hier heeft het vandaag Deurle dag flink geregend! Met bakken kwam het er uit, gelukkig is dat jullie nu bespaart gebleven na een halve dag regen gisteren. Nou veel plezier en succes verder, jullie moeten zo de hoogte in, dat wordt klimmen. Geert & Rianne

• 28 Mei 2014 - 08:59

Harry En Truus:

Zet hem op nog een klein stukkie Ha.Ha knap hoor.
    Lees graag jullie bericht Harry & Truus

• 28 Mei 2014 - 13:33

Nicoline:

hoi hoi,

Wow dat is een klein, vies, modderig fietspaadje. Geen wonder inderdaad dat de fietsen er niet meer uitzien. Ik geloof dat als je zelf niet vies wil worden je de beentje af en toe ook hoog de lucht in moet steken!! Maar ja ook weer niet te veel want dan val je in de modderpoelen.

Ik denk overigens dat hier de bospaden er nu ook zo bijliggen na al die regen.

Succes nog en een dikke kus.

XXXXXXXXX

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014