De Loire een genot om te fietsen - Reisverslag uit Cheverny, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu De Loire een genot om te fietsen - Reisverslag uit Cheverny, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

De Loire een genot om te fietsen

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

28 Mei 2014 | Frankrijk, Cheverny

Woensdag 28 mei 11e fietsdag
Met weer 80 kilometer voor de boeg ligt Orleans weer achter ons. Net voor de drukte uit de stad vertrokken. De fietsen stonden in de kelder van het hotel. Dus die eerst over de trap naar boven gesjouwd. Gelukkig waren de banden nog hard. Opladen en vertrekken. Na een paar druppels in de ochtend was het verder een prachtige fietsdag. De route was het tegenovergestelde van gisteren. Geweldige fietsroute langs de Loire. Ook een mooie streek waar voor de fietser alle aandacht is. Daarnaast enkele mooie hoogtepunten in de route, zie de foto’s. Omdat het morgen een jaar geleden is dat de medische vooruitzichten voor mij onzeker waren en alles op dit moment weer van ouds gaat hebben we een onderkomen geboekt in Chateau du Breuil in Cheverny en wat daar vanavond nog allemaal bijkomt?????????
Maar dat was nog niet alles vandaag. 10 kilometer voor de finish ging het weer mis met mijn voorband die ik gisteren omgelegd had. Na 5 keer oppompen en te informeren bij enkele politieagenten van de gendarmerie, die overigens geen woord over de grens praten, toch een fietsenmaker gevonden. Of beter gezegd een motorzaak waar ze ook banden verkochten. Dus ik heb me getrakteerd op een nieuwe binnen- en buitenband. Michelin, moet goed zijn toch! Ter plaatse gewisseld. Dit geeft ten minste vertrouwen in de komende ritten, want morgen met Hemelvaart mag je op geen hulp bij wie dan ook rekenen. Kilometerstand 875 km.
Salut!!

• 29 Mei 2014 - 08:06

Hans Van Gerven:

Dat trekt mij wel aan die Loire streek geweldige gebouwen en gelukkig hebben jullie tijd gehad om wat te zien alleen bezichtigen is er niet van gekomen natuurlijk maar toch een geweldige dag beter dan gisteren want dan gaat de zin gauw over maar ..... na regen komt zonneschijn ook nu weer duidelijk te merken. Vanuit Turkije veel fietsplezier en hopelijk geen lekke banden meer.

• 29 Mei 2014 - 11:47

Karin En Jos:

De fietsen zien er (na ontmoddering?) weer goed uit op de foto, toch? Nu maar hopen dat de weergoden alles een beetje in de hand houden in het prachtige Loiregebied.
    Voor de tweede helft wensen wij jullie weer veel fietsplezier en succes, kanjers!

• 29 Mei 2014 - 17:09

Marga:

Hoi,

Het is hier koud en regenachtig en ik hoop dat het bij jullie beter is en jullie vandaag lekker gefietst hebben en de banden het goed doen. Geniet, denk ik, rond deze tijd van een lekker wijntje.

Zwaai, zwaai.

• 29 Mei 2014 - 17:43

Nicoline:

Hoi hoi,

Wie had kunnen denken dat jullie dit zouden gaan doen een jaar geleden. Helemaal super dat jullie, en vooral jij pap, dit weer kunnen doen. Ben echt super trots op jullie!!!!!!

Een hele vette dikke kus van ons

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014