Lekkere cognac? - Reisverslag uit Barbezieux-Saint-Hilaire, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu Lekkere cognac? - Reisverslag uit Barbezieux-Saint-Hilaire, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

Lekkere cognac?

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

02 Juni 2014 | Frankrijk, Barbezieux-Saint-Hilaire

Maandag 2 juni 16e fietsdag
Hallo nog even over de foto met de koeien. Dit is het ras Limosines die hier en daar ook in Nederland in de wei staan. Kenmerkend zijn hun scherpe hoorns. Deze zijn bij de meeste beesten ingekort om te voorkomen dat ze elkaar verwonden. Overigens zien we hier nergens kippen en varkensstallen. Alleen rundvee. Vandaag vertrokken uit Mansle met een korte omweg in verband met de verkeersveiligheid. Overigens was het een goed hotel met een prachtige tuin aan La Charente. Deze rivier hebben we vandaag zo’n beetje gevolgd met klimmen en dalen. Maar goed te doen. Ook doorkruisen we de Cognac streek. Je ziet dat het een rijk gebied is, Aquitaine. Mooi, mooi mooi. Maar de druiven moeten nog veel groeien voordat ze in de fles zitten voor de liefhebber of rijpen op houten vaten. Tussen de middag hebben we aan de rivier in Chateauneuf-sur-Charente geluncht. Van Chateauneuf hadden we hoge verwachten, zeker qua wijn. De wijn hebben we niet geproefd, maar de plaats is ook niet erg bijzonder. Door naar onze eindbestemming Barbezieux st Hillaire. We komen rond 15.00 u. aan in ons hotel, na een rit van ruim 60 km. Na het opfrissen nog even het centrum in. Niets bijzonders te melden. Bijzonder lekker en goedkoop gegeten bij het restaurant bij het hotel. 3 gangen met goede fles wijn € 15,-- pp. Kwamen nog Nederlanders tegen die ook in het hotel zaten. Op weg naar Sevilla. Dat was het zo’n beetje. Km stand voor de volgers 1261 km. Oh ja, sms ontvangen over de creditcard, oplichters bleek achteraf. Uit de info bij Rabobank had ik een bericht ontvangen die Fishingmail werd genoemd. Bij fietsers is toch niets te halen toch? Anders zouden we wel met een camper gaan. Morgen op naar St. Emelion, met ook goede wijn op en uit de fles. A Tout a L’heur.

• 03 Juni 2014 - 07:53

Nicoline:

Hoi,
    Het blijft leuk om jullie belevenissen en foto's te bekijken.

XXXXXXX

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014