Ie wie waai weg - Reisverslag uit Bazas, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu Ie wie waai weg - Reisverslag uit Bazas, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

Ie wie waai weg

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

04 Juni 2014 | Frankrijk, Bazas

Woensdag 4 juni 18e fietsdag
Het was inderdaad bijzonder in St. Emilion. Hebben even moeite gehad om de route op te pikken. We hadden zeker niet te veel van het goede gedronken. Maar die GPS en Niek kunnen het af en toe niet samen vinden. Soms heeft Lenie in deze een goed advies en toch alles weer op de track. Het regende vanmorgen een beetje, maar dat was na een ½ uurtje weer voorbij. Hoewel de hele dagen buien gedreigd hebben we het antiregenpak niet meer aangehad.
Met een straffe westen wind zijn we richting Bazas gekoerst. Er zaten pittige stukken in (klimmen niet hoog maar wel vaak) en dan een stevige wind, denk aan Friesland, op kop of opzij betekende handjes aan het stuur. We zaten op een bepaald moment nog maar 30 km. van Bordeaux. Na de Bordeaux streek en het oversteken van de Gironne komen we in een heel ander landschap, met ook zijn charmes. Bazas staat bekend om zijn speciale rumpsteaks. Hebben we vanavond uitgeprobeerd. Waren niet te versmaden. Naast de kathedraal (de zoveelste) heeft Bazas niet zoveel te bieden. Helaas geen onderkomen kunnen vinden in Cazaubon. Zaten vol. Dat wordt een extra ommetje in die omgeving. We beginnen langzaam uit te kijken naar Maria na zoveel dagen op het stalen ros. Morgen nog ca. 75 km. en de dagen daarna ook nog eens. Zaterdag hopen we in Lourdes aan te komen. Dit is het weer voor vandaag. Zorg nog voor enkele foto’s van vandaag en morgen. Km stand vandaag 1319.
Salue parapluie.

  • 04 Juni 2014 - 22:23

    Marlies Smulders:

    Hallo Lenie en Niek.
    Nog even doorbijten en dan mag je Maria begroeten. Ik vind het een knappe prestatie van jullie en ik ben iedere dag weer benieuwd naar jullie reisverslag.
    Met Peter gaat het ook goed, die zit vandaag in Rocamadour en denkt maandag in Lourdes aan te komen.
    Succes met de laatste loodjes!

  • 05 Juni 2014 - 09:04

    Marga:

    Hoi broertje en (schoon)zusje,
    Vol bewondering heb ik jullie weer gevolgd op de fiets (vanuit een luie stoel dan...) en weer petje af/chapeau. Nog even in de pedalen en jullie doel is WEER bereikt. XXX

  • 05 Juni 2014 - 19:17

    Tygo:

    hoi
    hoe gaat het met jullie want ik mis jullie wel een beetje waar zijnjullie nauw

    zitten jullie in een hotel want ik had wel een paar mooi fotos van een hotel


    groetjes tygo

  • 05 Juni 2014 - 20:03

    Hans:

    Hoi Trappers, de laatste loodjes, als ik dit typ om acht uur 's-avonds dan is het nog maar 150 kilometer
    dus dat is nog wel te doen, Niek heeft een groot voordeel want die wind hebben we in Friesland ook gehad dus goed kunnen oefenen. Veel succes en plezier nog. Groetjers van Hans en Henny

  • 05 Juni 2014 - 21:44

    Liesbeth:

    Hoi Niek en Lenie,
    Wat 'n kanjers zijn jullie. Gisteravond begonnen om jullie reisverslagen te lezen. (Begin weer 'n beetje in 'n ritme te komen) Blijf me steeds maar weer afvragen hoe doen jullie dit toch, vooral wat de bagage betreft. Ik 'n paar dagen het ziekenhuis in en heb al 'n "hutkoffer"bij me.
    Ben enigzins jaloers op jullie niet op deze reis, want nee dat is niet mijn ding, maar op de energie welk jullie hebben kunnen fietsen op goede en slechte wegen, iedere dag zoveel kilometers.
    Zaterdag al de eindbestemming, hoop dat er nog aan mij gedacht wordt want ik kan het gebruiken. Operatie daar weinig weet van, alleen de onderbenen willen niet en nu is daar ook nog 'n opgezette voet/tenen bij gekomen wat het lopen nog meer belemmerd. Volgemde week naar de reumatoloog.
    Lenie en Niek ik wens jullie nog 'n hele mooie reis en nogmaals, ik vind jullie kanjers. Volgend jaar de 7e reis naar???

    Lieve groetjes, Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 7563

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

18 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Op naar het zuiden

Landen bezocht: