Zon, natuur en zingende vogels - Reisverslag uit Confolens, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu Zon, natuur en zingende vogels - Reisverslag uit Confolens, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

Zon, natuur en zingende vogels

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

31 Mei 2014 | Frankrijk, Confolens

Zaterdag 31 mei 14e fietsdag
Eigenlijk kunnen we het zelf niet geloven, maar we zijn al 14 dagen onderweg. We zien onze voorraden in de tassen slinken. Zoals batterijen voor de GPS het stoma materiaal, de tandpasta en zo van alles meer. Maar we komen niets te kort. Saint Savin was een bijzondere plek met een hotel met 1*. Heel eenvoudig met leuke lui en met goede zorg. We konden pas om 8.30 u. ontbijten. Dus redelijk laat vertrokken. Wel echt Frans ontbijt. Stokboord en croissant, boter en jam, met koffie en jus zonder bord, zo op het servetje. We zijn vertrokken met strak blauwe lucht en vooral veel zingende vogels. Gelijk pittig bergop, zo maar op het vuistje zonder bord. Ons hotel van vandaag in Confolens via de telefoon geregeld. Frans lullen is niet mijn sterkste kant. Maar ze begrijpen het. Onderweg bleek een jonge vos de oversteek niet gehaald te hebben. Zie foto. C’est la vie. De kerncentrale bij Civaux manifesteert zich zeer nadrukkelijk in het landschap. Bij de centrale is het ook La planète des Crocodiles. 8 soorten en liefst 200 in aantal zijn er te bekijken. We hebben het maar voor gezien gehouden. Uit dit gebied komen ook de Limousine koeien. Het is maar dat jullie het weten. Verder zijn we langs het circuit van Limoges gekomen, waar een race met VW kevers aan de gang was. Heb nog even gevraagd of wij ook mee konden doen. De wieldruk op de wielen was goed, maar onze spoilers werden afgekeurd. Na het maken van enkele foto’s door het gaas zijn we weer afgedropen. Weer de nodige trappers aan de tocht Bordeaux-Parijs tegengekomen. Aan het einde van de etappe was het nog even pittig. Maar ook deze 84 km. hebben we weer achter ons. Oh ja wat ik vergeet te vertellen, je fietst hier echt door gebieden waar je in 10 km niemand tegenkomt maar er woont ook geen mens alleen veel roofvogels en het zingende deel van de gevleugelde bevolking. Prachtig.
Nu nog even Confolens verkennen en foto’s van gisteren en vandaag plaatsen.
Hou doe en bedankt. Voor Geert: km.stand 1138.

• 31 Mei 2014 - 22:38

Karin En Jos:

Lijkt me geweldig samen een met de natuur! Geniet daar maar lekker van.
    Ik hoor niets over Lenie op de brommer....gaat alles goed? ;-)

• 31 Mei 2014 - 23:23

Rianne En Geert:

1138 een heel eind en zou zo zeggen dan zijn jullie er onderhand, maar als jullie Limoges net hebben gehad dan is het nog een eindje. Google geeft voor de fiets route over portiers dus niet door berg en dal circa 1240 Km aan, om de hoogvlakte heen dus. Maar dat lijkt mij niet zo mooi als die route die jullie beschrijven, geweldig. Nog veel aardewerk gezien in Limoges?
    Morgen een fijne fietsdag gewenst, ik ga met de mannelijke kids naar een hoop herrie.... Formule 2 races in België Geert

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014