Lourdes we zijn er! - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu Lourdes we zijn er! - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

Lourdes we zijn er!

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

07 Juni 2014 | Frankrijk, Lourdes

Zaterdag 7 juni 21e fietsdag
Tja hoe moet je nu beginnen nu er een einde komt aan het 3 weken leven uit fietstassen, klimmen en dalen, het weer, het eten, franse wijn, stokbrood, en de franse kaas, het dagelijks organiseren van een nieuwe slaapplaats, accu opladen etc. Een beetje weemoed hebben we wel, hoewel we blij zijn dat we even niet hoeven te fietsen. Máár we zijn er. Lourdes!!!! Ons doel hebben we bereikt, in goede gezondheid zonder ongelukken en al met al hebben we het bijzonder goed getroffen qua weer. Daarnaast hebben we Frankrijk in vele variaties gezien. De techniek heeft ons niet in de steek gelaten en ik heb heel veel foto’s gemaakt. Fietsen zijn gestald en krijgen ook rust en ze worden opgehaald en binnen 14 dagen thuis bezorgd.
Maar nog even over vandaag. Alle onderdelen die we in de afgelopen 3 weken zijn tegengekomen zijn vandaag nog een keer aan de orde geweest. Pittig klimmen uit de dalen van de diverse rivieren zoals de Arros en de Adour (echt pittig) met afdalingen waar je volledig moet kunnen vertrouwen op je remmen. Niet te snel dalen in verband met de smalle onoverzichtelijke wegen en soms slechte wegen en al het losse grind dat er overal ligt in bochten en op kruisingen. Een flink stuk onverhard met keien en tussen kuilen en gaten laveren langs de Gave, een snel stromende rivier uit de bergen tot in Tarbes. Wat een stad! Ik had hand en voeten nodig om door de drukte te rijden en te zorgen dat we de track van de GPS (Gorris-Position-System) konden volgen. We zijn het vliegveld gepasseerd en via allerlei rustige wegen Lourdes binnen gereden. Vanavond Lourdes ingelopen. Het is niet te beschrijven wat een verschil tussen commercie en vertrouwen in geloof en menselijke ellende.
Misschien morgen nog meer details. We gaan morgen in ieder geval voor jullie allen een kaarsje branden en ’s avonds meelopen in de lichtprocessie, wat een emotie zeg. Maar we zijn er en met ons gaat het goed! Bedankt voor jullie belangstelling en support.
Ik vond het leuk om te doen. Voor ons is het weer even wennen en wat te denken van de billen??????
Lieve groetjes van Lenie en Niek

• 07 Juni 2014 - 23:17

Karin En Jos:

Van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!
    Geniet er nog lekker enkele dagen van, dat hebben jullie wel verdiend.
    De grote verhalen horen we donderdag wel.
    Dikke kus voor jullie allebei.

• 08 Juni 2014 - 01:23

Hans:

Lieve lui,

PROFICIAT!!!!!

Tot donderdag.

Hans

• 08 Juni 2014 - 10:03

TRuus:

Wat weer een prestatie petje af doe Maria de groetjes.
    Jammer voor(ons) dat het voorbij is vond het leuk om de berichten te lezen.
    Goede heim reis en vlug tot ziens,Harry en Truus xxxxx

• 08 Juni 2014 - 11:28

Geert En Rianne:

Lieve Niek en Lenie,

Helemaal geweldig wat jullie weer gepresteerd hebben. Chapeau. We zijn blij dat jullie veilig zijn aangekomen. Nu nog Lourdes zien, dat zal wel heel bijzonder zijn. Niek bedankt voor al je mooie reisverslagen en we zien er naar uit jullie volgende week weer te zien.

Liefs Geert en Rianne

• 08 Juni 2014 - 12:30

Tinie En Ellen:

Super wat n kanjers zijn jullie!! Misschien dat Maria jullie wel verrast met n verschijning,en zoniet....dan hadden jullie m zeker verdiend! In de grot kun je stil staan bij haar beeld,ik denk dat ze op zn minst wel n keer knipoogt

• 08 Juni 2014 - 12:32

Tinie En Ellen:

Snap r niks van,weer de halve tekst weg, Bonjour

• 08 Juni 2014 - 17:56

Marga:

Super gedaan, wat zal dit een geweldig gevoel zijn.

X en X en tot donderdag!

• 08 Juni 2014 - 18:15

Nicoline:

Dikke dikke proficiat van ons allemaal!!!!!

• 08 Juni 2014 - 21:42

Liesbeth:

Geweldig, proficiat, wat 'n prestatie. Goede terugreis en tot ziens.

• 09 Juni 2014 - 00:16

Ansvantuijl:

geweldig weer dat jullie goed aangekomen zijn en nu lekker even genieten van Lourdes
    wel weer even afkicken denk ik. nog veel plezier en tot donderdag.

• 10 December 2014 - 20:52

Test:

test

• 25 Mei 2015 - 22:35

Bert Zoeteweij:

Hoi Niek, Lenie,

Fantastisch hoor, die uitdagende fietstochten, petje af !
    Dit jaar nog een tocht gepland ?

Groeten,
    Marian en Bert Zoeteweij
    Zoetermeer

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014