Met zo'n weer is fietsen leuk - Reisverslag uit Namen, België van Niek Gorris - WaarBenJij.nu Met zo'n weer is fietsen leuk - Reisverslag uit Namen, België van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

Met zo'n weer is fietsen leuk

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

19 Mei 2014 | België, Namen

Maandag 19 mei
Ook vandaag weer met prachtig weer vertokken uit Tongeren voor onze 2e rit naar Namen. De eerste 45 km naar Huy met de nodige kuitenbijters hadden we rond de middag achter de rug. Vanaf Huy ging het strak langs de Maas over het jaagpad naar Namen. Ons hotel ligt tegenover het station. Op weg daar naartoe was het qua verkeer heel hectisch. Maar we mochten en konden meedoen in deze verkeersstress. De hele dag buiten de verkeersdrukte kunnen fietsen. Prachtige route, met soms verrassende omleidingen. In tegenstelling tot wat we in België gewend zijn was de omleiding voor de fietsers goed aangegeven. Vandaag ook diverse mooie plaatjes kunnen schieten. Ga proberen er enkele op de site te krijgen. Morgen komen we al in Frankrijk terecht. De plaats Fumay, Haybes is ons einddoel. Ruim 80 km. Verder heeft Harrie het ook naar z’n zin en ook met de accu van Lenie loop alles soepeltjes.
We vinden fietsen weer leuk.

• 19 Mei 2014 - 17:56

Nioline:

Hoi Hoi,

Heerlijk voor jullie dat het zo'n mooi weer is. En ook fijn dat jullie het fietsen ook nog leuk vinden. Dat is uiteindelijk ook de bedoeling van julie welverdiende vakantie.

Heel veel groetjes en een dukke kus uit Maarheeze.

XXXXXXX

• 19 Mei 2014 - 20:07

Geert & Rianne:

Hoi Niek en Lenie,
    Wat fijn dat jullie het naar de zin hebben, als het maar lekker weer is wordt het weer een feest. De inspanningen voor het fietsen zijn dan dragelijk, was het niet te warm? Wij zitten hier ook geweldig op San Giorgio, Toscane. Lenie, de fazanten horen we hier de hele dag!
    Groetjes en trap ze nog met lust, Geert & Rianne

• 19 Mei 2014 - 21:22

Karin En Jos:

Nou dat klinkt geweldig! Tis jullie van harte gegund.
    Hoe ist met de kuiten en zitvlees?

• 20 Mei 2014 - 18:42

Nicoline:

Hoi,

Wat een leuke foto's. Hier alles ok!!!

XXXXXXX

• 20 Mei 2014 - 20:21

Marga:

Wat weer een gezellige verslagen en mooie saxen, gaaf.
    Voor morgen weer veel fietsplezier! Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.

Een dikke uit HHWaard

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014