Klimmen en dalen door een mooi landschap - Reisverslag uit Sens, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu Klimmen en dalen door een mooi landschap - Reisverslag uit Sens, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

Klimmen en dalen door een mooi landschap

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

25 Mei 2014 | Frankrijk, Sens

Zondag 25 mei 8e fietsdag
Vanmorgen na 09.00 u. vertrokken voor weer een dagje op de pedalen. We gaan naar Sens met zijn uitzonderlijk mooie kathedraal. Wat een bouwwerk. Maar voordat het zover was zijn we enkele keren van rivierdalen gewisseld. Dit betekende weer afwisselend klimmen en dalen. Snelheden wisselenden van 6 – 30 km per uur. Ook het landschap was zeer afwisselend. Bij Provins veel landbouwproducten met weidse vergezichten. Meer richting Sens werd het een meer vriendelijk landschap afgewisseld met bossages en beplantingen. Hier komen ook de eerste zonnebloemen uit de grond. Dit duurt nog even voordat de bloemen erin zitten. Ook onafzienbare erwtenvelden staan in bloei. Het weer is prima. Minder wind als gisteren. Soms ontkomen we er niet aan op stukjes de route national te fietsen. Wat kunnen die Fransen scheuren. Oh ja, fete de Mere en de Europese verkiezingen waren vandaag de hoogtepunten in Frankrijk en voor ons het fietsen door echte een geweldig landschap.
Morgen op naar Montagris, en de komende dagen doorkruisen we de provincie Centre.
PS.
Hoi Geert en Rianne leuk geweest in Italie?
Kan Lenie met de electric goed bijtrappen.

• 25 Mei 2014 - 22:26

Geert En Rianne:

Hoi Lenie en Niek,
    Ik vind het toch maar geweldig Niek dat je met Harry de electric goed kan bijhouden!
    Ik neem aan dat je zo het totaal aantal kilometers die jullie hebben gefietst kan aflezen, ik zou het leuk vinden als die stand af en toe vermeld in je verslag. Want het zijn er intussen al weer heel wat, knap hoor!
    Ja onze vakantie is geweldig geweest, Toscane is schitterend, en de bekende steden ook. Wij zaten midden in de natuur op een prachtige Agritourismo, eigenlijk een landgoed.
    Gr. Rianne en Geert

• 26 Mei 2014 - 08:06

Hans Van Gerven:

Goeiemorgen Lenie en Niek, vandaag voor het eerst in kunnen loggen op jullie site en heb hier rustig op bed de reisverslagen gelezen jullie worden nog een geografisch wonder als het over Frankrijk gaat maar ja je bent nooit te oud om te leren. Natuurlijk snap ik best dat jullie nergens last van hebben met goeie equipment en verzorging is het geen probleem. Maar in ieder geval is het een hele prestatie om weer naar Lourdes te fietsen. Volgens Henny is het zeer indrukwekkend dus er staat jullie best wel wat te wachten. Hier in Turkije is het weer goed en hebben we Piet niet nodig elke dag zon en ongeveer 30 graden wij houden het ook nog wel even uit. We wensen jullie fijn fietsweer en een mooie tocht toe.
    Groeten van Hans en Henny

• 26 Mei 2014 - 19:42

Arno En Ans:

Hoi Niek en Lenie, Vandaag helaas verloren met 4 - 0 en we hebben het gelukkig droog gehouden.
    We volgen jullie verslagen weer en zien dat het erg goed gaat.
    Meer heb ik momenteel niet te vertellen en ga nu naar de Tonnekes.

Groetjes Arno en natuurlijk ook van Ans

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014