Hemelvaartstrip - Reisverslag uit Loches, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu Hemelvaartstrip - Reisverslag uit Loches, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

Hemelvaartstrip

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

29 Mei 2014 | Frankrijk, Loches

Donderdag 29 mei 12e fietsdag
Omdat Hemelvaartdag is vandaag geen ontbijt vóór 8 uur. Van een kant lekker kunnen we iets langer blijven liggen. Zoals gemeld, we hadden een heugelijke dag te gedenken. Dus even uit de band gesprongen en genoten. Het was bijna 9.30 u. voor we op de fiets zaten. En of het nu ligt aan het feit dat ik gehoopt had om in Lourdes nieuwe banden te krijgen (grapje) om 10.00 u. lekke achterband. Een venijnig klein en scherp steentje had toch door de anti-leklaag weten te dringen. Dus, afladen en repareren. Ik word er handig in of het nu leuk is of niet. Op zich is de achterband nog prima. We hopen er het beste van. Verder prima fiets weer met 2 keer een klein buitje.We zitten nu in Loches. Toeristische plaats, maar ons hotel ligt boven op een bult, was nog een hele klim, op enige afstand van het centrum. Maar het heeft wel een binnen zwembad, dus wij hebben nog even gesparteld. Voor de rest hebben we weer veel moois gezien. km stand 954 km.
A tout alheur.

• 29 Mei 2014 - 22:27

Hans:

Hallo,

dik over de helft, zo te horen goed tot redelijk weer, dus volhouden en genieten.
    Mooie foto`s.

Liefs Else en Hans

• 29 Mei 2014 - 23:37

Geert En Rianne:

Hoi Niek en Lenie, fantastisch dat jullie zo genoten hebben, dat hebben jullie alle twee zeker verdiend na zo'n spannende tijd. Maar in zo'n mooie kamer doe je toch geen oog dicht!! Niek wat heb je toch pech met die lekke tubes. Koop je een Michelin, toch minstens 1 ster en toch lek.Maar voor jou is het wisselen van een band inmiddels een eitje toch. We wensen jullie saampjes nog heel veel zonnige daagjes en trap ze nog met lust.
    Geert en Rianne

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014