De 1e rit naar het zuiden - Reisverslag uit Tongeren, België van Niek Gorris - WaarBenJij.nu De 1e rit naar het zuiden - Reisverslag uit Tongeren, België van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

De 1e rit naar het zuiden

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

19 Mei 2014 | België, Tongeren

Zondag 18 mei
We zijn volgens plan om 08.00 u. vertrokken uit Geldrop. Het is prachtig fietsweer. Anders dan dat we normaal gewend zijn. Dus dat is boffen. Om 10.30 u. hebben we de eerste 30 km er al op zitten. We zijn naar de Achelse Kluis gefietst, daarna richting Neerpelt. Vandaar verder langs het Kempisch Kanaal tot Bree waar het Kempisch Kanaal overgaat in de Zuid Willemsvaart. Twee keer een omleiding gehad. Omdat er aan het fietspad en brug gewerkt werd en omdat er op het fietstraject een triatlon aan de gang was. Maar dat was met enkele km’s extra snel opgelost. Om 16.00 u. stonden we voor ons hotel in Tongeren. Snel afladen en het terras op voor een verfrissing. Daarna het centrum in en even neuzen. Om 22.30 u. op stok. Morgen gaan we naar Namen 75 km. exclusief omleidingen.
Dus tot morgen.
Lenie en Niek

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014