Charleville Mezieres een eitje - Reisverslag uit Charleville-Mézières, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu Charleville Mezieres een eitje - Reisverslag uit Charleville-Mézières, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

Charleville Mezieres een eitje

Blijf op de hoogte en volg Niek

21 Mei 2014 | Frankrijk, Charleville-Mézières

Woensdag 21 mei
Ik kan jullie melden dat de spoken zich vannacht niet gemeld hebben. Waarschijnlijk weggebleven door de fikse regenbuien. Goed geslapen en na een petit dejeuner zaten we om 8.30 u. weer op de fiets voor het aangekondigde eitje. Hoewel de weersvooruitzichten regenbuien aangaven hebben we daar op enkele druppels na geen last van gehad. Het is bewolkt maar prima fietsweer. Het is een prachtige route langs La Meuse helemaal buiten het verkeer en prachtig geasfalteerd. Een aanrader voor diegene die comfortabel en door een prachtig landschap wil fietsen. Met vandaag erbij hebben we er al 330 km opzitten. Vanmiddag om 14.00 u. waren we al in Charleville Mezieres, de hoofdstad van de Franse Ardennen. Het is zonde dat al dat moois constant door auto’s ontsiert wordt.
De Place Ducale wordt omgeven door fraaie renaissancegebouwen (zie foto’s). Een redelijke grote plaats waar ook de TGV stopt. Het hotel Le Paris is prima.
De weersvooruitzichten voor morgen zijn onzeker qua regenvoorspellingen. Op dit moment regent het ook. Morgen gaat het naar de kathedraal van Reims 95 km. We hopen morgen bij het ontbijt op een eitje, want deze trip is geen eitje.

• 21 Mei 2014 - 21:29

Peter En Geria Scholts:

Hallo Niek en Lenie;

Bedankt voor de tip en we gaan jullie volgen.
    Goeie reis en pas goed op elkaar.

H gr

P en G

• 22 Mei 2014 - 07:56

Nicoline:

Goedemorgen,

Alles goed?? Hier alles prima, de planten hebben lekker gedronken in Geldrop.

Hier is het weer wisselvallig maar de temperatuur is wel ok.

Volgende week mag Quint zijn beugel eruit. Joepie.

XXX

• 22 Mei 2014 - 22:02

Hans:

Hallo Lenie en Niek,

Deze dag goed doorgekomen? Want het was een pittige trip vandaag hè?
    en op mijn nieuwe veegtelefoon kan ik nu het weer volgen en het leek me in noord frankrijk niet al te best. Maar jullie zijn wel wat gewend.
    Geniet ervan en wij blijven jullie volgen.

Kus Hans

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014