We missen Piet Poulisma - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu We missen Piet Poulisma - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Niek Gorris - WaarBenJij.nu

We missen Piet Poulisma

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

22 Mei 2014 | Frankrijk, Reims

Donderdag 22 mei
Een beetje vreemde dag. Geen eitje bij het ontbijt zoals gisteren gehoopt. Daarnaast missen we een betrouwbare Piet Paulisma. Het heeft in de nacht van woensdag op donderdag zwaar geregend en geonweerd. De vooruitzichten qua weer waren voor de donderdag slecht, 60% kans op regen. Maar achteraf blijkt dit allemaal niet te kloppen. Ook wilden we graag de Kathedraal van Reims van binnen en van buiten bekijken. Met 95 km voor de boeg zouden we pas na 18.00 u. in Reims aankomen. Jullie snappen wel! Keuze maken. Dus we hebben een stukje getreind. Bleken ze ook nog aan ‘t staken. Ruim na 14.00 u. waren we in Reims met senioren korting. Hierdoor hebben we ruim de tijd gehad om het centrum te bekijken en de kathedraal te bezoeken. Achteraf geen spijt gehad van het besluit, om ook de pedalen enige rust te gunnen. We gaan na vandaag een gebied in waar geen treinen rijden en geen kathedralen staan. Dus gewoon trappen met direct na Reims een klim naar ruim 300 m. Niet zoveel maar na vandaag zijn we de routine een beetje kwijt. We zitten nu in het stroomgebied van de Marne. Dus dag “La Meuse” we vonden je bijzonder. Jullie horen weer van ons als we in Vertus zitten. Ooit van gehoord? Wij ook niet. Internet is hier erg traag dus nieuwe foto’s komen morgen. Salue

• 23 Mei 2014 - 08:37

Nicoline:

Hai lieverds,

Erg slim om een stukje te treinen.

Zoals jullie weten vertrekt quint vandaag naar Bitburg voor de jeugdsportdagen en tygo heeft vandaag zijn eerste gitaarles. Ben benieuwd hoe dit alles gaat bevallen.

Dikke kus

Ps: en ik denk dat piet niet heel veel voor jullie kan betekenen. Jullie zijn al zo ver weg. Hij weet alleen de voorspellingen van de elfstedentocht. :))))

Niek

Als ervaren lange afstand fietsers pakken we we na een jaar uit de running te zijn geweest de draad weer op. Om medische redenen was het fietsen afgelopen jaar niet mogelijk. Samen met mijn vrouw hebben we afgelopen jaren diverse lange afstand routes gefietst. Zoals naar Rome, Middellandse zee, Boedapest, Rimini, Saalbach. Dit jaar vertekken we op 18 mei naar Lourdes een afstand van ruim 1500 km. Beiden zijn we 60 plus maar hebben nog ruim voldoende energie om deze trajecten aan te kunnen. De bedoeling is dat we gemiddeld iedere dag ca. 80 km. fietsen.

Actief sinds 26 April 2014